Grönsaker & rotsaker i ugn med chorizo & snabbaioli

Chorizo

Dagens middag blev en favorit i repris, denna rätt gör jag alltid om jag har dålig fantasi. Mest för att man kan ta lite vad man har hemma! Mängderna är inte superviktiga, ta så mycket du önskar och känner för.

Idag blev det såhär:

Ca 5-6 medelstora potatisar, jag använde Cecil delikatess, för att det är en fast potatis och har ett fint rosa skal

2-3 morötter

2 msk olja

Salt

Svartpeppar

1/2 röd lök

1 röd paprika

3 chorizokorvar

babyspenat

Snabbaioli

1 dl äkta majonäs

1 vitlöksklyfta

1 krm cayennepeppar

Börja med att skära potatisen och morötterna i lite större bitar, ringla över oljan och salta och peppra, in med det i ugnen på 200 grader ca 20-25 min till potatisen och morötterna nästan är mjuka. Skär då paprikan, löken och chorizon och lägg det överst och låt det stå i ca 5-10 min till så att det får lite färg. Strö över babyspenat och servera aiolin till!

Smaklig måltid!

Matilda

Kommentera

