Sesamkakor

Sesamkakor

Något jag aldrig har provat är sesamkakor, men när jag såg att jag hade massor av sesamfrön hemma så tänkte jag att jag provar. Och, oj! vad enkelt det var! Och det blev faktiskt gott.

Här kommer receptet:

2 dl skalade sesamfrön

1 dl riven kokos

2 msk strösocker

4 msk honung, jag använde flytande

Börja med att smälta honungen tillsammans med strösockret i en stekpanna, tillsätt sedan sesamfröna och den rivna kokosen, rör hela tiden i smeten och stek till den får en fin färg! för mig tog det närmare 10 min! Lättaste sättet att få ut den tunt är att lägga smeten mellan två bakplåtspapper och kavla ut. Låt svalna och skär sedan i så stora eller små kakor du önskar! Det gör ingen om dem ligger framme och få torka ett tag, de blir bara godare då.

Matilda

Kommentera

