Mjölk och glutenfria pannkakor

pannkakor

Här kommer mitt recept på american pancakes som jag brukar göra!

Dessa är fria från både mjölk och gluten, men tänk på att havremjölk inte funkar för alla med celiaki, det beror lite på hur känslig man är. Det går lika bra att använda sojamjölk, eller någon annan mjölkfri dryck!

ca 15 små pannkakor:

3 ägg

3 dl havremjölk

5 dl glutenfri mjölmix (jag använde sempers!)

1,5 tsk bakpulver

0,5 tsk salt

1 tsk steviasocker (en blandning med 50% stevia och 50% socker)

vaniljpulver

Mjölkfritt margarin till stekning

Vispa ihop ägg och havremjölk, tillsätt mjölmix, bakpulver, salt, vaniljpulver och steviasocker (valfritt!)

Stek i mjölkfritt margarin och servera med valfritt tillbehör. Jag åt mina med banan och sirap idag!

Matilda

Kommentera

