Hummus

IMG_4664.JPG

Till dagens lunch mixade jag ihop en hummus, där jag faktiskt gjorde min egna sesampasta som en hummus oftast brukar innehåller. Enkelt och snabbt mixade jag ihop sesamfrön med lite olivolja och salt, Voila! så har du en egen sesampasta!

Jag gjorde en stor sats, så förvarar jag den i en burk i kylen och använder den till allt möjligt!

IMG_4654.JPG

Detta behöver du

2 burkar kikärtor, kokta

3 msk sesampasta

2 msk olivolja

1 vitlöksklyfta

saft och skal från 1/2 citron

Hackad persilja, valfri mängd

1 vitlöksklyfta

Spiskummin

Salt

Mixa slätt med en stavmixer, jag gillar när den inte är helt slät men det är såklart en smaksak! 🙂

Lycka till!

Matilda

 

 

Kommentera

