Glutenfria muffinssemlor med solrosmassa

IMG_4747.JPG

Eftersom jag är nöt- och mandelallergiker har jag aldrig kunnat äta semlor, vilket jag egentligen inte är ett så stort fan av! Därför gjorde jag en glutenfri kardemummamuffin med en fyllning gjord på solroskärnor istället! 🙂 en lite annorlunda variant, som jag gillar mer!

Här kommer receptet på solrosmassan, skulle kunna tänka mig att det räcker till 6 stycken semlor, beroende på hur mycket fyllning man föredrar det vill säga!

ca 100 gram solroskärnor

1,5 dl florsocker

1 äggvita

vaniljpulver

1 krm salt

Mixa så slätt du vill ha det, jag tycker det är gott när det finns lite bitar kvar!

Matilda

Kommentera

